24 Aralık 2008 Çarşamba

E-OKUL

SORULAR
1. Okul yönetiminde Bilgisayar kullanmada öğretmen sayfasının kullanım özelliklerini örnek sayfalar göstererek açıklayınız.
2. Okul demirbaş işlerinin yapıldığı e-yönetim yâda e-idare sitesinin okullarda kullanım özelliklerini sayfa örnekleri vererek açıklayın.
3. Kuzey Avrupa ülkelerinde ki e-eğitim( online eğitim – online okul) özelliklerini sayfalar göstererek açıklayınız
4. Kuzey Avrupa ülkeleri ile orta Avrupa ülkelerindeki okul yönetimine ait sayfa kullanımlarını örnekler göstererek açıklayınız
5. Milli eğitim teşkilatını eğitim-öğretim ve diğer genel müdürlükler ve birimler olarak şema halinde gösteriniz.
6. Milli eğitimin okullardaki bilgisayar destekli eğitim ile ilgili sunmuş olduğu dersler ve içeriklerden örnekler veriniz.
7. MEB’in BDE ile ilgili TTNET Vitamin den ders örnekleri ve içeriklerini örnekleyip kendi görüşünüzü de belirtin
8. Okul yönetiminde kurum ve kuruluşların (baskı gruplarının) etkenliği nedir?
9. Öğrenci velilerinin okul yönetimi ile olan ilişkileri, veli kuruluşları ile olan ilişkileri ve öğretmenlerle olan ilişkilerinin önemimi eğitim – öğretim yönünden açıklayın.
10. Öğrencinin başarıya ulaşmasında öğrenci web sitelerinin e öğretmenlerin rolünü tartışınız.
11. Okul organizasyonunun etkin ve verimli çalışmasında rol oynayan okul içi ve dışı faktörleri yazınız.
12. Günümüz okullarındaki okul yönetiminde PC kullanımına ilişkili çalışmalardan öğrenci portallarının çalışmasına örnek bir sayfa verip açıklayınız.




CEVAPLAR

Cevap 1- )
Yönetici modülünden giriş yapıldığında karşımıza bu panel çıkmaktadır. Bu panelden çalışılan kurum ile ilgili, sınıf öğretmeni olduğumuz veya dersine girdiğimiz sınıf öğrencilerinin bilgilerine, sınav işlemlerine ve kişisel bilgi sayfasına ulaşabiliriz. Fakat bu paneller yönetici olmayan girişlere yani öğretmen ve müdür yardımcısı gibi kişilerin girişlerine göre belli kısıtlamalar getirmektedir. Bunlar kurumsal ya öğrenci bilgileri ile ilgili kısıtlamalar olabilir.
• Öğretmenler için tanınan yönetim konsolu aşağıdakine benzer yapıdadır. Bu yapı üç kademeden oluşur :
o Ana ekran ( not işlemleri, öğrenci işlemleri, vb.)
o Alt ekran (ana Ekrana bağlı olarak gelen alt ekran seçenekleri)
o İzinler ( güncelle, sil, ekle, yazdır, görüntüle)

• İlk Sayfa
• Kişisel Bilgiler Panelinden Şifre Değiştirme Paneli
• Öğrenci (Hızlı) Arama Sayfası:
• Öğrenci Dosya Bilgileri Ana Ekranı:
• Ayrıca Öğretmenlere Tanınan Bir Başka Kontrolde Kurum İşlemleridir.





Cevap 2-)
Okul demirbaş işlemlerinin bulunduğu sayfaların kullanımı çok yaygın olmadığından bulabildiğim tek sayfa bu oldu. Bu sayfadan da görüldüğü üzere okul hakkında bilgi verilmektedir. Asıl demirbaş listelerinde okul için alınan yâda satılan mallar bunların adeti, tanımı, cinsi, tutarı vb. bilgiler yer almalıdır.




cevap 3-)

Cevap 5-)

Cevap 6-)
• MEB’e Bağlı Çalışan “www.egitim.gov.tr” Alanından Bir Sonuç
• Bu Alana Ait Öğrenme Nesneleri Başlığı Altında Yer Alan Matematik Dersi
• Matematik Dersinin Cebir Konusuna Ait Soru Örnekleri Oyunu.
• Örnek Sorular Ve Genel Görünüm

Cevap 7-)
• Öğretmenler için hazırlanmış kısımda 4.-8. Sınıflar için dersler bulunmakta
• 4. Sınıf üstüne tıklandığında fen ve teknoloji dersine ait konu basamakları yan tarafta çıkmakta ve buradan istenen konu seçilebilinmektedir.
• İlk konuya tıkladığımızda karşımıza 3 farklı seçenek çıkmakta. Bunlar:
o Düşünüyorum: öğrencinin konu ile ilgili ön bilgilerinin yoklandığı kısım.
o Öğreniyorum: öğrenciye konunun anlatımının verildiği kısım.
o Uyguluyorum: öğrencide anlatılan konunun kalıcılığını sağlamak adına hazırlanmış alıştırma vb. bulunan kısım.
• Başka bir kısım olan 6. Sınıf matematik kısmı.
• Aynı şekilde 6. Sınıf matematik konularının alt basamakları ile sunuluşu.
• İlk ünite ve öğrencilerin dikkatini çekmek için hazırlanmış tanıtım başlığı
• Test kısmına tıklandığı zaman hazırlıkların tamamlanması ve süre kaybını engellemek adına bir ön giriş bulunmakta.
• Test kısmında karşımıza çıkan pencereye başla dediğimizde karşımıza sorular gelmekte.

Cevap 8-)
Okul yönetimine ve işleyişine baskı gruplarının etkisi kaçınılmaz bir gerçektir. Bu baskı grupları hem iyi hem de kötü yönde bir etki yaratabilirler. İyi etkisi olarak düşünülecek olunursa baskıyı üzerinde hisseden okul yönetimi daha dikkatli bir çalışma temposu içine girer ki bu da başarıyı arttırıcı bir etmendir. Bunun dışında kötü bir etki olarak yönetimsel işlere karışma ve okul üzerinde hâkimiyet kurma çabaları hem okul işleyişini hem de idari kararları olumsuz etkileyecek bir durum oluşturur.

Cevap 9-)
Velilerin eğitim- öğretim süresince etkin olması ve aktif katılımı her açıdan çok önemlidir. Bunlara alanlara göre bakmak gerekirse:
• Okul Yönetimi ile ilişkilerde: okul yönetimine direkt bir etkileri söz konusu değildir. Kendi aralarında oluşturdukları vakıf ve ya kollar sayesinde varlıklarını fark ettirirler. Okul ile ilgili alınacak önemli kararlarda, yapılacak değişikliklerde ve birçok maddi konuda çoğu zaman rol oynarlar.
• Veli Kuruluşları ile ilişkilerde: veli kuruluşlarında doğrudan yada dolaylı olarak çalışarak varlıklarını hissettirirler. Varlıkları okul adına yapılacak etkinlikler adına önemli bir katkı sağlar.
• Öğretmenler ile ilişkilerde: öğrenci durumunu yakından takip etme eğitime katkı sağlama ve düzeltme çalışmalarında bulunma adına yararlıdır.

Cevap 10-)
Öğrenmeye katkıda bulunmaya yönelik hazırlanmış web siteleri, öğrenci için özel olarak hazırlanmıştır. Bu sitelere bakıldığında anlatılacakların öncelikle sınıflar bazında ayrıldığını görüyoruz. Daha sonra konular sınıflar içinde derslere göre ayrılıyor ve her ders kendi içinde ünitelendiriliyor. Her ünite için öncelikle ön bilgiler yoklanıyor. Sonrasında konu anlatımı veriliyor. Sonrasında konu ile ilgili alıştırmalar yada kısa testler verilip bir sonraki konuya geçilmesi sağlanıyor. Bu konular öğrencinin kendi hızına göre ilerlemeyi, geri dönüt almayı ve tekrar etmeyi sağladığından kalıcılığı ve anlaşılırlığı arttırıcı bir etmen oluyor.
Öğretmenlerin bu tip web sitelerinden yararlanması ve eksik gördükleri öğrencileri bu sitelere yönlendirmeleri hem ders içi hem de ders dışı vakitlerin ideal ve verimli kullanımını sağlar.

Cevap 11-)
1. İÇ UNSURLAR: Okulu meydana getiren ve onun yapısında yer alan unsurlardır.
• İdareciler
• Öğretmenler
• Öğrenciler
• Memurlar
• Diğer personel
2. DIŞ UNSURLAR: Okulun yapısında olmayıp onu etkiler ve böylece idaresinde de rol oynamış olur.
• Ana-baba
• Çevredeki baskı grupları ve liderleri
• İdari yapı
• İstihdam piyasası
• Merkez organizasyonu

Cevap 12-) 4. Sınıf stajımı yaptığım Sakarya EML ve ATL’ sine ait web sayfasında bulunan öğrenci portalını incelediğimizde:
• Herkese açık ilk giriş paneli ile karşılaşıyoruz.
• Bu paneldeki seçeneklere tıklanarak öğrenci devamsızlık durumunu görüntülemek istediğimizde bize okul kısmını ve öğrencinin numarasını soruyor.
• Yanda açılan kontrol butonları ile sınıflara ait sıralanmış ders programlarına ulaşabiliyoruz. Sınıflardan herhangi birine tıkladığımızda:
• Ek bir pencere ile sınıfın haftalık ders çizelgesi derslik numaraları derslerine giren öğretmenlerin listesi gelmekte.
• Öğrencileri bilgilendirmek adına liseler arası geçiş ile ilgili bilgi veriliyor.